Namndiskussion.

Min familj har tydligen bestämt sig för att jag och Henrik ska skaffa barn ihop, gärna så fort som möjligt, innan vi blir för gamla. Tack för den liksom, ingen press.
Hur som helst. Jag är som alla har förstått vid det här laget, med tanke på mitt framtida yrkesval som barnmorska, galen i bebisar. Därav satt jag med Nerkies Allehanda och kikade på de nyfödda i länet och läste deras namn. Skrattade mycket gott åt en pojk som hade fått namnet "Ragnar". Min mamma kommer gåendes brevid och säger; Men Micaela, titta på tjejen brevid då...Siri. Vad är det för namn på ett barn?
...Ja, ett namn jag alltid har velat att min dotter ska heta.

Nu undrar jag, vad är det för fel på det namnet? Jag har alltid älskat de där gamla namnen som håller på att dö ut. Iris, Siri, Elsa. Tydligen inget som gick hem i min familj iallafall. Inte ens pojkvännen godkände det...men får vi en son ska denne tydligen heta Laban. For real. Så, jag tror jag skippar barn helt. Skaffar mig en hund eller något istället.
Fast, som tjej har man nog ett överläge vad gäller bestämmandet av namn till sina små...jag menar, det är ju trots allt vi som ska bära runt på knoddarna i 9 månader och sedan pressa ut dem ur ett minimalt hål, så något ska vi väl få för mödan. Ni kan alltså se Siri som taget och ja, Laban får ni göra vad sjutton ni vill med...

Nu ska jag återgå till mina korsord och min 1,5 h som återstår i lugnet innan Henke har mage att trampa in och störa. Hej!

( Förövrigt: Världens största grattis till Sofie som fyller 21 idag. Önskar dig den bästa dagen någonsin! Puss)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0