Föräldrarskap.

Nu är det såhär att jag har en liten fundering. Min moder verkar tycka att efter att man fyllt 18 så är man inte längre hennes barn och hon har därför inga skyldigheter att hjälpa till. Slutar föräldrarskapet när man blivit myndig?

Vill man inte att ens barn ska få en bra start i livet och kanske inte sitta med inkassolappar på hög, skulder på banken och ett allmänt skitkasst liv? Jag tycker det är egoistiskt. Helt sjukt. Mina barn ska alltid kunna be om pengar utan att skämmas. De ska alltid få känna sig trygga. Visst kanske man inte VILL ställa upp i ur och skur. Men man SKA. Har man tagit steget att skaffa barn, då får man fanimej stå sitt kast. Så är det.
Och passar det inte så säger jag tack och hej för mig.


Kommentarer
Anonym

En förälder är inte längre skyldig att försörja sina barn efter det att de har gått ut gymnasiet enligt lag. Utefter det får du tycka vad du vill men hon har ingen skyldighet att hjälpa dig då du har blivit äldre, så det går inte att säga att hon ska göra det.

Din mamma har säkert en anledning till att neka dig pengar, vilket du kanske inte förstår eller tänker på nu när du är arg.

Men tänk på att hon inte har någon skyldighet till något sådant. Hon kanske ser det som att hon hjälper dig genom att inte ge dig pengar, hon hjälper dig att stå på egna ben och ta konsekvenserna av vad man gör.

Prata inte skit om din mamma, det är väldigt respektlöst.

2009-06-22 @ 22:16:54
Rebecca

hoppas du får en bra kväll!

2009-06-22 @ 22:48:16
URL: http://resolute.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0