Snart semester.

Snart semester. Snart så. Bara 1 jobbdag kvar sedan är jag ledig 5 dagar. Ska bli så obeskrivligt underbart!
Blir, som jag har sagt tidigare, en resa hemåt. Packa lite flyttlådor, träffa lite vänner och förhoppningsvis få lite sol på sig. Ja, och sova, sova, sova.  

Till den anonyma människan som tror jag kommer hoppa av skolan och flytta från Sundsvall; du kan mycket väl ha rätt. Chansen finns. Men jag tror jag kommer tänka över det bra mycket mer än jag gjort tidigare. Jag har redan nu börjat höra mig för med skolor runt om i Sverige som ligger närmare Stockholm och närmare hem till Örebro. Får jag byta efter en termin, ja, då är det ingen fråga om saken. Jag vill inte bo i Sundsvall. Verkligen inte. Men jag har inget val just nu, inte om jag vill bli barnmorska. Vilket jag vill, av hela mitt hjärta.

Jag börjar bli en annan person. Det är inte bara jag som känner det. Jag har blivit vuxnare och jag tror det beror på att jag bor själv. Jag lär känna mig själv. Jag gör inte längre dumma saker som kan resultera i alla möjliga galenskaper. Jag strular inte runt. Jag kan spara pengar. Jag bryr mig om människor på ett helt annat sätt.
Det är nytt. Ibland känns det jävligt tråkigt. Men bra ändå.
Något annat som känns bra är Stockholm. Så jävla bra. Så sjukt mycket jag kommer gråta när jag åker härifrån...

Nu ska jag hoppa in i duschen och ha en galet bra ledig dag. Visste inte ens att jag var ledig, så det var välkomnat;D



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0