Att spela eller inte spela?

Finns en sak jag har funderat ganska mycket på. Speciellt nu som singel. Alla pratar alltid om att man ska ragga men samtidigt "spela" svår. Jag förstår inte grejen. Varför spela svår om man är intresserad? Blir inte det bara krångligt?
Vore väl bra mycket bättre om man bara visade sitt intresse och passade över bollen till personen man vill ha och lät denne göra vad den ville med allt sedan? Istället för att ragga-spela svår- ragga lite till- spela ännu svårare och sedan blir allt en enda jävla soppa av massa skådespeleri och missförstånd.

Nej, är jag intresserad så visar jag det. Killarna får tycka jag är för på. De får tycka att jag tar för mig för mycket. Men sådan är jag och jag tänker inte ändra på mig för att någon säger åt mig att det är vad som fungerar. På mitt vis slipper folk försöka läsa av felaktiga signaler. På mitt vis får folk en ärlig invit eller en klar och tydlig diss.

Vad tycker ni?


Kommentarer
Andreas

jag håller med dig.

2009-07-22 @ 21:35:33
Alex

Vi killar gillar "jakten" mest av allt.



Att t.ex. få ligga efter krogen är inte poängen, poängen är att veta att man hade fått det om man bara ville.



Må låta jävligt men så e det när det inte handlar om fasta relationer utan mer spontant sådant...



It's not rocket science, antagligen bara något som ligger kvar sen vi fick va manliga och jaga efter föda med spjut :P

2009-07-28 @ 01:23:25
Cutebutdeadly

Men jag vill inte bli jagad med spjut:P Jag vill bara hitta det jag önskar mig;)

2009-07-28 @ 08:32:36


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0