Stockholm-Sundsvall. Jag är räddad!

Satt precis och tittade på bussresor mellan Stockholm och Sundsvall, en sträcka jag förmodligen kommer använda mig väldigt mycket av till hösten. Priserna låg förvåndandsvärt lågt. 220 kr resan (99 kr för just-nu-biljetter). Priserna för tåget låg ännu lägre. Så mitt liv känns rätt så räddat just för stunden!

Vill verkligen vara oberoende av mina föräldrar. Men när det kommer till pengar så funkar det inte. Det går inte. Jag lever på bröd och vatten och trots detta har jag inga pengar. Jag ligger back. Hur sjutton gör man? Hur klarar man sig ekonomiskt själv?
Jag vill kunna lägg mig i sängen om kvällarna och slippa räkna ut morgondagens utgifter. Det är inte kul på något vis. Jag hatar det. När jag skaffat mig en utbildning och fått jobb, då hoppas jag för guds skull att jag slipper oroa mig. Då vill jag bara kunna göra i stort sätt vad jag vill...

Idag blir det iallafall att leka lite med KorvJohan i Täby. Hyra någon film och bara ta det lugnt. Enda lediga dagen innan min monstervecka med 5 dagar fyllda med 12timmars pass. Pengar, pengar, pengar. Typ.
Sedan får vi se om det blir kryssning, just nu ser det inte ljust ut. Annars blir det hur som helst hemresa nästa helg. Underbart! Så, vad händer då i Örebro?

Hej!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0