Hemlängtan och stundande praktik.

Jag har börjat få något som kallas hemlängtan. Inte sån där mysig hemlängtan då man bara känner att det ska bli mysigt att vara hemma för att umgås med familj och vänner för att sedan återvända till Umeå. Nej, hemlängtan som skär i bröstet och gör så att ögonen tåras emellan åt. Jag håller på att bli galen utan er i min närhet, helt galen.
Tur att man har skola att fokusera på varje dag, och tur att man har en underbar pojkvän som tar hand om en.
9 Dagar kvar.

Hur som helst. Nästa vecka börjar min praktik. jag vet inte om jag redan nämnt det tidigare, men jag fick min praktikplats på ett Demensboende på Teg Känns verkligen inte som något i min smak, men jag antar att jag bara får ta skiten ( bokstavligen talat) ifall jag vill klara av den här utbildningen. Så, blöjbyten, intimduschar, matning och annat, jag är så redo jag någonsin kan bli.


Alla hjärtans dag närmar sig också med stormsteg och jag har inte haft några pengar eller fantasi att hitta någon present, än. Ska jobba på det. Blir iallafall tacos hemma hos oss och antagligen någon bra film framför tv:n.


(förövrigt håller inte bara spaterapauter till på SPA, utan även på hudkliniker där de fixar med akne och annat, vilket jag tycker är ganska meningsfullt. Men vi har ju alla olika syn på vad som är viktigt här i livet. Men visst, jag håller väl med om att barnmorskeyrket är aningens mer meningsfullt och just därför är det just till det jag utbildar mig för stunden...)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0