Raindrops keep falling on my head.



Är det bara jag, eller är regn riktigt frigörande?
Jag kom just från en fest och regnet fullkomligt öste ned på hemvägen. Jag var nog den enda på vägen som inte fällde upp mitt paraply. Det finns ingenting mer befriande jag kan komma på, än att traska i regn. Det känns som att alla problem och onda tankar rinner av en. Det blir lättare att tänka klart. Man får lite perspektiv och vaknar till. Jag bara älskar det. Mer sådant!

En sak kom jag på. Jag är jävligt bra på att ljuga för mig själv, för att inte tala om hur bra jag är på att ljuga för andra. På att dölja vad jag känner och på att låtsas vara den folk förväntar sig att jag är. Jag ska härmed, alltid, precis jämt, berätta sanningen. Oavsett vad folk kan komma att tycka om den/det. Jag ska också börja rannsaka mig själv lite mer. Och framför allt, sluta tänka "Vad vill han/hon ha för svar? Vad vill de höra?".
Det var väl ungefär det jag och FotoJohan kom överrens om igår.
Vi tänkte riktigt klart därute i regnet. Tur att jag har honom!

Nu mina kära vänner, väntar en heldag med flyttstädning och återlämning av grejor på GrönaLund. Ha det!
En dag kvar.

I wont do as you told me, I wont do as you said. Im not gonna stop feeling, im not gonna forget. I dont wanna start over, I dont wanna pretend. - Colbie Caillat.


Kommentarer
Anonym

Det låter faktiskt bra och smart

2009-08-29 @ 09:34:50
Andreas

kallt regn i varmt väder är allra bäst :)

2009-08-29 @ 14:27:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0