Personalfest.

Jobbat hela helgen och känner mig idag tröttare än tröttast. Fast det är ändå skönt att ha tjänat in lite klirr i kassan.
Igår var det personalfest för oss på Corona. Det bjöds på kyckling och potatisgratäng samt en glassefterrätt och massa cider. Väldigt trevligt och gott. Måste säga att jag har helt sjukt sköna arbetskamrater, även om många av dom ser precis likadana ut, vilket gör det svårt att lägga namn på minnet.
Hur som helst, jag och Erik begav oss hemåt efter all mat och dryck, då vi kände att vi inte riktigt hade tid att stanna när plugget kallade dagen efter. Så, vi gick hem för att mysa lite till en film istället. Eller ja, Erik somnade fem minuter in i den så jag fick mysa själv. Bra var den iallafall och skönt att ha en kväll med lite lugn och ro. Men man ångrar ändå att man inte var med och fick uppleva det omtalade kaoset som brukar uppstå en stund in på Olearys. Hoppas på massa skvaller nästa jobbpass.

Idag blir det tentaplugg till max eftersom att jag har min livs första tenta nu på fredag. Bäst att ni håller tummarna, allihopa! Känns lite motigt att sätta sig ned med tusentals böcker och minst lika många anteckningar. Men sånt är livet, jag måste vänja mig...



Glittra och virvla bort med mig
Upplev stjärnorna på riktigt
Balanserandes på horisonten
Kan vi
Krossa drömmar
Blöda historier om liv vi kunde levt
Bara gudarna velat oss väl

Men tiden band oss så hårt
Och rädslan för att dö blev så stor
Att vi tillslut glömde bort att leva


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0