Screw vårdcentralen.

Jag blir så förbannad på oproffisionella människor. Varför bli sjuksköterska om man inte kan prata med folk på ett trevligt sätt?
Ringde in till sjukvårdsrådgivningen här i Umeå för att få hjälp med urinvägsinfektion. Vanligtvis skickar dom en bara direkt till en läkare som hjälper en. Men inte här. Nej, här var dom tvungna att göra narr av en och få det att låta som att jag ringde för att skoja med dem. Fick ett " men om det nu gör så ont så får du väl gå till akuten..." jaha, sa jag och frågade om de brukade ta in folk med dessa symptom där? " nej...dom gör ju inte det..." fick jag till svar. Det kändes ju jätteroligt.

Så, nu får jag sitta här och må piss till måndag.

Förövrigt var gårdagen både underbar och jättekonstig. Drama på högnivå. Men jag kom verkligen fram till att man behöver inte klippa kontakter för att förhållanden tar slut. Man kan nog komma överrens och umgås iallafall. Förhoppningsvis. Vi får väl se hur det där går.
Annars var det verkligen skumt, som sagt.

Nu ska jag lägga mig i sängen och få tiden att gå till min man kommer hem och firar 2 månader med mig. Grattis till oss!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0