Snön faller vit på gator och torg.

Jag blir lika chockad varje gång jag kikar ut genom dörren och ser ett berg av kritvit snö utanför. Det är helt galet. Nere i söder har vi som mest slask vid den här tidpunkten ( Ja, jag har hört att ni visst också har snö just nu...men i vanliga fall). Riktigt härligt med en riktig vinter för en gångs skull, även om man nu skulle vilja dra på värmen i lägenheten och ha lite mindre storm ute...men själva snön är ju vacker.

Idag har jag varit på workshop i skolan ( ja, jag går faktiskt i skolan för er som inte visste om det...). Var riktigt kul. Många svåra påståenden att ta ställning i. Homosexuellas rätt att adoptera barn, huruvida det är rätt eller inte att hitta kärlek på krogen, om det är för mycket att dricka en gång i veckan. Ja, vid första anblick kanske det inte ser så svårt ut att ta ställning i detta...men när man tänkt efter och resonerat om sakerna ihop så är det faktiskt svårare än man tror. Dock kommer jag alltid förespråka att folk med andra läggningar än heterosexualitet ska få skaffa barn, precis som vi andra. Det andra är lite svårare däremot.

Men nu ska jag inte börja bli filosofisk och dryg här. Det orkar vi inte med idag.

Och sedan kan jag passa på att nämna att jag ska bli barnmorska. Jag ska förlösa kvinnor och tjäna en massa pengar. Det är vad jag håller på att bli. För er som verkar tro att jag bara lallar omkring, jobbar på nattklubb och inte gör något av mitt liv. Så är inte fallet.

Hej.

( Jag saknar mina pojkar. Och jag saknar studenten. Massor.)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0