Sexualundervisning för de små.

...eller ja, mindre. Än mig. För högstadie elever kan vi väl säga. Har precis varit på en helt underbar föreläsning om just detta. Har alltid tänkt mig att det ska vara så lätt att snacka sex, speciellt med små och oerfarna människor som bara längtar ihjäl sig efter lite tips och trix. Men icke sa nicke, det är så mycket mer man ska tänka på än bara själva sexbiten. Jämställdhet, genus, relationer, känslor... och så vidare. Tur att jag gick på föreläsningen.

Hur som helst. Har även sprungit runt på stan för att leta upp lite presenter till vänner och familj. Fullkomligt älskar Lagerhaus. Dom har allt, för alla. Så, klappar till mormor/morfar, mammi, Maria och Stefan har införskaffats. Pappa och Erik är riktigt luriga faktiskt...för att inte tala om Simone. Vad sjutton önskar sig en 8åring? Leksaker? eller har man växt ifrån det redan då?
Jaja, jag får leta vidare...

Nu ska jag sitta här vid msn och sociala mig lite med allt mysigt folk.
Hej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0