Akuten.

Fick ett hysteriskt samtal utav min systers bästa kompis igårkväll. Maria hade tydligen haft ner en glasflaska på en balkong och sedan varit så klantig att hon trampade på glassplittret och hade skurit upp halva foten. Jag kom dit och försökte få stopp på blodet som strömmade på. Gick rätt bra men såret var ganska djupt så jag bestämde att vi skulle ta oss iväg till akuten för att sy.
Väl där får vi vänta i drygt en timme på att få komma in till ett undersökningsrum. De konstaterade samma sak som jag redan hade gjort. Ja, då fick vi vänta en timme till på att någon skulle komma och sy ihop den där nedrans foten så vi kunde gå hem...

Det var min lördags kväll/natt.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0