Live life, love life.

Livet är för kort för att man bara ska leka runt. Egentligen. Man måste våga ta risker och satsa för att komma någonstans. Jag vill inte titta tillbaks på mitt liv och känna att jag lät saker sippra mellan fingrarna. Jag vill inte ligga på min dödsbädd och känna att jag gick miste om något. Jag vill inte ligga där och känna att jag kunde haft det så mycket bättre, om jag bara hade satsat och kämpat för det jag ville ha.
Så, därför ska jag satsa på allt i fortsättningen. Jag vill ha Jens, jag satsar på honom. Jag ger honom tid. Jag gör vad han vill för att allt ska lösa sig och han ska känna att han vill ha ett förhållande, ett förhållande med mig. Jag vill bli barnmorska, så jag satsar på det nu. Jag ska arbeta upp mina betyg. Jag ska söka igen och igen och igen, tills jag till slut kommer in på utbildningen.
Jag tar tag i mitt liv nu. Jag kämpar. Varje dag är en dag att kämpa för, en dag att satsa på det man vill.
Visst, det är frustrerande att inte se framsteg varje dag. Men i slutändan är det nog värt allt, tror jag.

Life is not a race.
Do take it slower.
Hear the music.
Before the song is over...


Kommentarer
spaceylisie

Men, grattis! Har du hittat ditt livs kärlek? IGEN? Det sägs iofs att den rätte finns i varje stad, så varför inte? Du får stå på front row på Folkets Hus och cheera! :)

2008-07-16 @ 19:09:31
URL: http://spaceylisie.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0