Örebro och hemlängtan del 2.

Nu har jag varit hemma tillräckligt länge för att tröttna på både staden och familjen. Att behöva anpassa sig till fler än en person känns inte som något jag i längden är beredd att göra just nu. Jag vill kunna sätta mig vid internet utan att någon skriker efter dongeln 2 sekunder senare, jag vill kunna duscha utan att det knackas på dörren, jag vill kunna sova utan att oroa mig för läskiga ljud i sovrummet brevid. Nej, hem vill jag inte mer än nödvändigt. ( Vilket det tydligen ska vara i juletid enligt min kära mormor, men jag förstår inte grejen...)

Så, jag blir väl kvar här tills på söndag. 6 dagar till alltså. Hoppas de går snabbt, för jag håller på att sakna ihjäl mig efter Erik. Vill bara krypa upp hos honom och känna mig hemma och trygg. Inte många som får mig att känna mig så, ingen annan vad jag vet. " A home is where your heart is" stämmer ganska jättebra.

Nu ska jag iväg till konsum och köpa lite smått och gott inför kvällens pokerspel, bastu och party nere i källaren. Kommer förmodligen bli galet och sjukt kul. ( Ja, mina grabbar från Örebro saknas ju alltid, även i Umeå...)

Hej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0