JULLOV!!!

Nu kan jag äntligen berätta för er alla att mitt jullov har börjat. För ungefär 10 minuter sedan. Jag har nu på en veckas tid: Jobbat heltid plus natt, redovisat sexualkunskap, skrivit en tenta och skrivit klart en fördjupningsuppsats. Känner mig extremt produktiv.

Fördjupningsarbetet är nog bland de mest provocerande sakerna jag har skrivit. Nämligen om pedofilins positiva sidor. Kan låta konstigt, men det finns tydligen forskning på sådant, med resultat dessutom. Helt galet sjukt och jag måste tillägga att jag inte alls tycker att det finns något positivt med det, utan det är som sagt bara en forskningsfördjupning med andras resultat och åsikter. Men kul var det och nu är jag äntligen klar med skiten.

Nu väntar en vecka med, förhoppningsvis, en massa lugn och mys. Jag har iallafall bestämt mig för att hitta den perfekta nyårsklänningen ( vilket är ett projekt i sig, nästan i klass med fördjupningsarbetet i energiförbrukning iallafall...), leka lite hemmafru (ja, alltså baka en massa grejer till min man) och leka med min Madde ( om hon nu inte måste arbeta hela veckan...). Antar att det kommer in en del jobb där också, men så länge jag får min lön så hänger jag mer än gärna på alla pass jag kan få. Kanske kan skrapa ihop till en liten resa i vår, om jag inte kommer in på sjuksköterskeutbildningen vill säga...

För att besvara min kära storasysters fråga från förra inlägget: Jag anländer i dystra Örebro 19/12 för att stanna till 28/12. Och huruvida jag kommer in på sjuksköterskeutbildningen eller inte får jag reda på antingen 9/12 eller 8/1. Ja, väntan däremellan är alltför lång och jag är riktigt nervös. Det vill jag lova. Så, för er egen skull hoppas jag att ni alla håller tummarna, annars kommer ni ångra er efteråt.

Nej, nu väntar lite TV-slapp och sedan mys med min Erik. ( Som förövrigt är det bästa jag vet...inte tv:n då alltså...utan pojken.) Hej.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0