Julafton är nu över...

Jag har precis insett att julen är totalt värdelös för vuxna människor. Speciellt om man är laktosintollerant och inte klarar av att äta något för starkt. Min jultallrik bestod av potatis, köttbullar och prinskorv. Yay!
Hur som helst, sedan får man som äldre inga roliga julklappar heller. Vem kan tro att jag ska dra på smilbanden åt kökshanddukar, ugnsformar eller salladsskålar? Förlåt, men jag är inte kock och att laga mat är det värsta jag vet. Så ja, jag ÄR bitter. Framförallt när ens morsas nya snubbe snor alla mina ideér om julklappar till folk och ger bort i princip samma sak, fast innan mig såklart. Att han sedan ger min mor en resa till London på min 20 års dag gjorde honom väl inte direkt mer populär.
Tur för mig att jag har en Ipod som väntar på mig hos far och att jag har en syster som ger mig det hon inte vill ha (böcker framförallt).
Ja, i det stora hela var det en perfekt julafton. Mormor och morfar kom och vi satt och diskuterade en massa mysiga saker. Det är då man inser att de är helt underbara, ens mor-/farföräldrar.

Hemresa om 4 dagar. Tiden går snabbt och jag har konstant ont i magen över huruvida jag kommer in eller inte. Jag vill se min framtid börja, gärna nu på en gång. Kom igång nu!

Hej.

( Förövrigt var det skitkul att du ringde, jag saknar att prata med dig.)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0