Dofter.

Är det inte häftigt att när man känner en viss lukt så kan minnen från en viss sak komma upp?
När jag till exempel känner lukt av rökelser åker mina tankar tillbaks till min barndom i glanshammar där min mamma alltid tände rökelser om kvällarna för att lugna ner sig själv. Eller när jag luktar på min Escada parfym så är jag helt plötsligt hemma hos Gustav i Gagnef, helt galet kär och lycklig. Nyklippt gräs= kollon från lågstadiet där alla spelade fotboll på den gigangiska och nyklippta gräsmattan.
Är det inte coolt?
Får verkligen värsta minnesbilderna som är så starka att jag nästan kan ta på dom. Men jag gillar't. Iallafall ibland. Finns många dofter man helst inte vill känna för att de innebär jobbiga minnen, men ändå.

Ska iväg på "Småstjärnorna" där min lilla Simone ska uppträda nu. Ta hand om er, folk!
Tjing.


Kommentarer
MADDE

Håller helt med! Om man bara stannar upp och känner efter och tar in intryck från livet så kommer de ofta upp sedan igen genom dofter och så :)
Fantastiskt hur människan kan fungera!

2008-04-20 @ 10:47:30
URL: http://lookahead.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0