Halloweenfest i Stockholm.

image98

Drog med mig min lilla babe till stockholm i fredags för att kalasa lite med min msn-kompis, Alex.
Resan började perfekt med att vi körde så otroligt konstiga vägar så vi tappade bort oss på kartan. Detta innebar att vi fick lite aningens panik men...vi skyller allt på Stockholmarnas dåliga skyltar!!!
Hur som helst, vi fick så småning om ordning på kartan och fann festen.
Ja, vi kom ett par timmar för tidigt...(var framme vid halv 4 o festen skulle börja 8-9) så vi hade lite tid att umgås med 08orna. Så himlans sköna!
Till slut blev det dags för sminkning, det var nämnligen krav på utklädnad. Anton skulle vara alkis o jag skulle vara...någonting med kort svart klänning typ. Skulle försöka mig på att göra ett skotthål i Antons panna med mitt teatersmink, som jag la ut en förmögenhet på. Detta visade sig vara totalt omöjligt då allt blev en enda smet mitt i pannan...inte alltför hett kanske. Så vi la ner det och såg allmänt heta ut utan teatersminket.
När festen väl drog igång fick jag jätteont och kunde inte festa till som alla andra. Istället spenderade jag och Anton kvällen i Johans lilla lya en våning under alla andra. Riktigt mys det med faktiskt. Lite mindre festligt bara. Fast vi hade ju lite små partaj downstairs också...alla kom dit för att snygga till sig o supa sig redlösa innan de gick upp för att ragga liksom^^
Anton o jag tröttnade tids nog på att vara tråkiga så vi bestämde oss för att dra oss hemåt. Halv två på natten. I snöstorm. Ja, det är väl tur att man har en pojkvän som är en skicklig chaufför. För det måste jag faktiskt erkänna att du är. Vi åkte på nyfallen, ishal snö som gjorde att vi snittade typ 50 hela vägen från Sthlm till Örebro. Vi var framme vid 5 snåret...Efter att ha varit supernära på att köra av vägen, Anton somnade nämnligen;)

Men i det stora hela var det en lyckad resa tycker jag. Jättekul att träffa Alexander och Johan:) Ni var riktiga sköningar. I must say:)

Nu ska jag kolla på tv o sedan försöka sova. Ensam. Första natten på en vecka ungefär.

Tjingeling(L)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0