First day at work.

image73

Jahaja, då har man fått jobb på hotell då. Känns rätt fancy med titeln "husfru" på namnbrickan man bär runt på. Fast lite töntigt på samma gång. Jag menar, jag är där för att städa och inte så mycket mer. När jag hör ordet husfru tänker jag mig mer någon som står och bakar muffins till en massa kids och tvättar ens makes kläder...
fast det kanske var Hemmafru jag tänkte på.
Strunt samma...idag har jag alltså städat 21 stycken hotellrum, varav alla var bebodda utav unga fotbollsspelare. Jackpott tänker ni säkert. Men jag kan lova er att det är en aningens avtändande med fotsvettslukten och alla skitiga kalsonger som man får städa upp efter dessa divor. Nej tack. Tur att jag får betalt för att göra det iallafall.

Skulle ringa och väcka Gustav imorse. Ringer och känner mig jätteduktig som tar upp luren vid 7tiden för att behaga hans önskemål. Tror ni inte pojken somnar om direkt efter att man har lagt på? så mycket för den tjänsten;) Bättre lycka nästa gång, imorgon alltså.

Nää, nu ska jag lägga mig och läsa de sista kapitlen i "En Vingklippt Ängel" som förövrigt är en av de bästa, mest skrämmande och berörande böckerna jag någonsin läst. Så, God Natt och sov så gott, Sverige.

Tjingeling *poff*

Kolla in min bilddagbok om ni har tid, lust o ork:) O kommentera mer än gärna:
www.lazydaisy.bilddagboken.se


Kommentarer
alexandra

när jag va liten ville jag alltid jobba på hotell :) haha

2007-06-12 @ 22:18:24
URL: http://alexandrai.blogg.se
alexandra

när jag va liten ville jag alltid jobba på hotell :) haha

2007-06-12 @ 22:18:42
URL: http://alexandrai.blogg.se
Jenny W

Ja, den är verkligen gripande! Det är en sån bok som man inte kan sluta läsa, men ändå måste lägga ner ibland bara för att hämta andan...

2007-06-12 @ 22:21:58
URL: http://jennyolivia.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0