Ålandskryssning med mor och syster.

Nu har jag och min familj varit på Ålandskryssning. Det var så fruktansvärt mysigt och helt sagolik mat.
Resan började med 4 timmars bussresa upp till Sthlm, jävla omväg dom måste kört men anyhow. Hade en 60 taggare som stötte på mig och erbjöd sig att ta hand om mig hela resan samt sjunga för mig under bussfärden till huvudstaden. Nemen så snällt. Ja, väl framme vid hamnen fick vi sitta o vänta två timmar på att båten skulle komma fram så vi kunde gå ombord. Satt brevid en kvinna som tog upp två(!!) stolar medans jag fick tränga ihop mig i hörnet av den ena. Tack. Vi kom ombord och fick rusa till restaurangen för att inte missa våran reservation. En trerätters a'la carte middag. Oxfileer, räksallad och dessertbuffe var inte helt fel.
Kvällen spenderades i en av pubarna ombord med en trubadur som spelade allt mellan bob dylan till lotta engberg. Fick dricka en massa jordgubbsdrinkar för att inte somna vid bordet. Vid sisådär 23-tiden kände vi att det var dags att gå till sängs. Dock hade vi sovhytten under dansgolvet...som stängde 2. Det var en...spännande(?) natt.
Ja, och idag har vi mest legat på spa:t och fått rå om oss själva. Välbehövligt. Har nog inte varit så avslappnad på flera år, nåja..månader iallafall.
Så, tack mor för en mysig resa!

Nu ska jag strax ut med bruttorna på Satin för att partaja lite. Måste fördriva tiden nu. 18 dagar kvar. Jag saknar så det gör ont på allvar. Du är underbar, du är bäst och jag är sjukt kär i dig, Gustav<3 Så lyckligt lottad jag är.

Tjingeling(L)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0