Summering av 2007.

image101

Jaha, då var sista dagen här. Imorgon vaknar man upp under ett nytt årtal med nya tag. Jag tänker iallafall ta nya tag och göra detta året till ett av de bästa i mitt liv. Plugga mer, spendera mer tid med de jag tycker om, ha roligt och leva ut mina drömmar och mål. Ja det är vad jag tänker syssla med i år.

Men, för att komma till saken och summera mitt 2007.
Januari- Året började lite tragiskt med ett oväntat break-up ifrån Emil Kåks. Hur det kom sig vet ingen av oss men vi skiljdes åt som vänner, dock talas vi inte vid idag. Ja, sedan spenderade jag en del tid med min kära kusin. Som jag heller inte talar med allt för mycket idag. Ändring på det i år.
Februari- Mina helger gick åt till att supa mig redlös, kräkas över hela örebro och må allmänt skit. Sedan träffade jag Oskar Omne som inte direkt gjorde mitt då så hemska liv bättre. Vi umgicks iallafall genom hela februari och var glada, då.
Piltarnas Piltshow sattes upp efter något/några års avbrott. Det var helt underbart. Vilken Karroanda vi har. Jag älskar den verkligen.
Sofi och Mica spelade in sin andra demo ihop, I'm Yours. Att det blev en totalkatastrof tycker jag vi struntar i.
Jag hade min omtalade 18-års fest som efter bara några timmar spårade ur totalt och slutade med både polisbil och ambulans. Ja, så kan det gå när man som värdinna dricker lite mycket. Min födelsedag däremot blev betydligt lugnare. Krogoskulden gick direkt och jag var hemma innan tolv, skäms på mig.
Några dagar efter min födelsedag bjöds det på fest. Rykten på festen gick om att jag skulle vara "kåtaste jävla bruden i Örebro" och att jag skulle ha utnyttjat en viss Omne. Ja, visst. Livet stannade till ett bra tag.
Mars- EsMk2 hade sin efterlängtade MuKo-konsert, som förövrigt var den absolut roligaste konserten vi har haft...Efter Skrika då.
Festade en väldans massa för mycket även denna månad. Men den festen som gör sig påmind mest när man tänker på Mars måste ju ändå vara Klaras med "Bingo-kvällen". Så otroligt patetiskt att alla ungdomar i Örebro samlades på en och samma klubb och hängde på en och samma snubbe, Bingo Rimer. Jag var inget undantag. Hur som helst var det fruktansvärt roligt.
Fast, när jag tänker efter ett snäpp till så slog nog Karrofesten med temat "Pride" roligare. Östanvinden, Jane/Jane och alla busigheter som försigick den kvällen gör den till en av dom bästa i mitt liv. Att jag dessutom gjorde min tatuering några timmar innan gjorde kvällen ännu bättre. Underbara dag/kväll.
Jag fick hem min lilla prins i mars också. Min lurvtuss som jag älskar så det gör ont. Kasper såklart. Han var så liten och så sjuk. Men nu är han stor och frisk.
Festen i min lya. Festen med Jim, Markus och Adam som gick alldeles över gränsen. Dumma saker gjordes men kul var det. Och grillfesten i Fjugesta får man ju inte glömma. Där Joel söp sig redlös för första gången. Han pissade och kräktes samtidigt, Vem...förutom Joel då...klarar det?
Annars hängde jag mest med Martin under Mars-månad.
April- April började med lite jobb på Odenskolan med Joel. Vi målade, målade, målade och målade lite till.
 Min moster hade sin 50-års fest som slutade med att hon själv var rödblommig i ansiktet, skrattade hysteriskt och sluddrade. Men det får man faktiskt för man fyller bara 50 en gång i livet!
Joel, Oscar, Johannes och jag hade en kompis/poker-kväll som mest involverade alkohol och fyllelekar. Fruktansvärt roligt och minnesvärt.
Jeppes 18-års fest med galna morsan som ville vara med, med all öl och allt snack om vilken av oss två brudar som var där som hade störst bröst. Det jobbiga var att dom bestämde att jag förlorade. Bitches.
Sofi's 18års kalas var ju också i april. Linus halvröda ansikte och alla gottigheter. För roligt alltså.
Sofi tatuerade sig och Martin spräckte min läpp, allt i april.
Ja just, månaden slutade med den totalt värdelösa valborgkvällen. Där vi jobbade förfullt på att bli fulla på drinkar men det gick inte så vi drog runt på alla fester vi kunde hitta för att få i oss mer. Patetisk kväll.
Maj- Det var Jp, Jp, Jp nästan varje dag både i april och maj. Han är underbar.
Hur som helst, Lazy ( vårat dansband som vi startade men la ner i princip direkt) hade spelning i odensbacken på ett disco. Odensbacken är dött i vanliga fall, men just denna kväll var det ännu värre. Vi hade en publik på dryga 10 pers. Yay.
Joel hade sin 18 års fest, som även den kommer bli ihågkommen väldigt länge. Alla blev kalas, alla raggade på alla och alla hade roligt. Ja, en lyckad kväll.
16/5 drog jag (bokstavligen talat) med mig JP till Leksand för att träffa en msn-kontakt jag tyckte såg söt ut. Han skulle på fest med "Bad taste" tema. Såklart man vill med. Så jag tog som sagt med mig Jp och drog dit. Ingen fest i örebro skulle kunna mäta sig med den, helt underbart. Killen jag träffade var såklart Gustav Brynedal. Att han skulle komma att få sån stor betydelse för mitt 2007 kunde jag aldrig tro. Vi hade nämnligen bestämt oss för att det bara var en engångsgrej men sånt håller ju inte...så vi började träffas och var snart ett par. Konstigt nog, i och med att vi bråkade konstant om små saker. Men så var det iallafall. Jag tog med honom hem och vi gick på Yeah-festivalen. Så varmt och så skönt. Att musiken sög spelade inte mig så stor roll, jag blev brun iallafall.
Det var maj det.
Juni- Galen fest i dalarna igen. Temat var "hårdrock" om jag inte minns fel. Kul var det iallafall. Träffade SötChristian där.
Krampen sedan. Så jämt, så frustrerande. Jävla grisar som ska till och fuska jämt. Jag som var så pepp till en början blev lack och sket i efterfesten där tanken var att man skulle fira grisarnas vinst. Till vilken nytta? NEJ TACK!
Skolavslutningen och kusins student. En helt sjukligt varm dag. Sagolikt. Kusin var söt och avslutningsfesten i Örebro SÖG. Tyvärr.
Jobbade dubbelt med både vaktmästeri och med att städa hotellrum hela juni igenom. Galet stressigt. När jag inte jobbade var jag i dalarna eller så var dalarna här. En stressig tidpunkt i mitt liv.
Midsommarafton i Leksand var kalasmys. Fick två pojkar att byta saliv, varav den ena var min dåvarande pojkvän. Roligt roligt.
Sista dagen i juni tillbringades på Peace&Love. Såg mina absoluta favoritband. Jason Mraz och Snook. Lycka till 100 %. Det kommer jag leva på föralltid.
Juli- Min riktiga sommarlovsvecka. Dalarna hela tiden i princip. Åkte med mor och syster på kryssning till Åland också. Väldigt mysigt med lite kvalitetstid med familj, inte ofta sånt händer kan jag lova.
Augusti- Kräftskivan i dalarna. Alla var helknäppa och våra kräftor var äckligare än äckligast och smakade enbart vatten. Usch på den kvällen. Men dom hade söta kattungar iallafall<3
Skolan började och jag ville bara ta livet av mig. Typ.
Gustav flyttade till Riga och allt gick utför.
September- Kanalfestivalen. Joel presenterade mig för Anton och jag blev galen. Kärlek vid första ögonkastet brukar det kallas men det förstod jag ju inte då.
Jag var hårmodell för Wella och lät mitt långa hår falla med saxens hjälp. Håret färgades rött och såg allmänt galet och ballt ut. Bland det bästa och sämsta jag någonsin gjort. Tur att hår växer ut igen.
Karrofesten med "70-tal"s tema. Vi var så snygga och så fulla. Anton kom med och pajade min puderdosa. Men kul var det:P
Jag åkte utomlands, hela vägen till Riga. Väl där var allt ett helvete. Skrik, gråt och magsjuka. En pojkvän som förvandlades till djävulen och en utebliven flygbiljett som jag själv fick byta ut mot en båtbiljett hem. På 15 timmar!!!! Nej tack, Riga var väldigt vackert i sig men den helgen kommer jag minnas med inte alltför glada känslor. Det var det konstigaste break-upet någonsin.
Den galna festen hos Oscar och Joel som spårade ur. Den hemska kvällen på Frimis. En till kväll man vill glömma. Jag tror nästan alla lyckades göra helt idiotiska saker den kvällen som vi kommer ångra en lång tid framöver. Har jag rätt eller har jag rätt?
Dagen efter den festen flyttade jag in i min nyvarande lya med min kära familj. En tvåa på 3 pers och 4 katter. Ja, vi har det mysigt. Nu är jag alltså tillbaks på mitt gamla kvarter igen, väster.
Oktober- Festen i brickeberg där jag och Oskar Moll agerade paparazzis. Kul vi hade. Stackars Emma och Karl.
Träffade Anton nästan varje dag och blev bara mer och mer förälskad. Den 10/10 bestämde vi oss för att vi var ett par. Så, den dagen kommer ligga på mitt minne jämt, ett underbart datum.
Oscars middagsbjudning där alla skulle vara finklädda men bara jag och Anton som följde koden. Dålig stil där;) Men kvällen var rätt mysig med god mat och bra filmer, samt en skön sömn i soffan;)
Resan till London med Maria och Papps. Vi var negativa till allt, verkligen allt och ville helst av allt beställa biljetter hem på stört. Men efter ett tag började vi mjukna och tyckte att vi lika gärna kunde ha lite kul på vägen, trots att vi längtade hem konstant.
Jag, Joel, Oscar och Sofie drog till Satin och beskådade knarkare som sniffade på bordet brevid. Joel dansade juckdansen som vanligt och vi hade faktiskt ganska kul.
November- Jag och Anton satte oss i hans bil och körde kosan mot Åkersberga för att festa lite på Halloween. Det var underbart roligt att äntligen träffa Alex och på köpet där träffa Johan aka Kocken. Dock var jag väldigt sjuk så vi satte oss i bilen igen vid halv 2 snåret för att åka tillbaks till Örebro. En helvetesresa så det heter duga. Men efter några timmar var vi hemma, oskadda trots att vi höll på att åka av vägen i snöstormen. En resa att minnas.
Jag hängde med Anton och hans kära lag till Mönsterås för att titta på turneringen som ägde rum det. Upptäckte att ultimatespelare är ensamma av sitt slag. Underbart sköna människor som gör att man nästan gråter av skratt jämt. Jag tycker om er!
Vi hade vår SkRiKa-konsert på konserthuset med Risbergska skolan och Svenska Kammarorkestern. En helt fantastisk och lärorik vecka. Det är vid sådana tillfällen man kommer på varför man valde Estet-musik trots att det för det mesta är helt oförståligt i mitt fall. Men kul hade vi och esteter är verkligen udda.
December- Johannes blev ju myndig och hade fest. Alla söp sig redlösa, till och med Moa. Vi hade ganska roligt men jag drog hem tidigt. Så jag skulle slippa städa upp efter alla när dom senare däckade. Smart drag av mig.
Luciatåget på karro. Varje år är lika underbart och gör att man får den där julkänslan som alla pratar om. Man bara längtar efter julklappar, kalle och prinskorvar.
Kung Bore på idrottshuset där KFUM Örebro fick spö av finnarna och jag fick sälja godis. Det var en spännande helg. Minsann.
Julafton hos mormor och morfar blev väl inte alltför roligt. Men firas ska den ju så varför inte där liksom. Så länge jag får mina julklappar och min kalle anka så är jag nöjd. Då kan jag vara var som helst med vem som helst. Typ.
Ja, sen har jag ju jobbat också. Duktiga jag;)

Det var mitt 2007. Bara så att ni vet. Enjoy.

GOTT NYTT ÅR!


Kommentarer
GurraP

Tack för idén.. Och Gott Nytt År på dig Mica... styrs det fest hos dig i februari igen? haha :-P

2007-12-31 @ 14:01:46
URL: http://grra.blogg.se
Gurra

Fullt upp vettefan, men man måste ju fylla ut lite så man ser seriös ut.. ;-)
Funderar på att styra nått typ den 18e januari, men får se hur det blir med det, återkommer om det och du är välkommen om du har tid och lust såklart!
Annars är du välkommen att dyka upp i Dublin på valfritt datum, vi har en extra bädd i vårat lilla rum så det är bara att komma över om du tröttnar ännu mer på skolan...
Ha det kalas!

2008-01-04 @ 12:49:05
URL: http://grra.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0