Återvänt från Afrikas öken!

mica mariajenny mats

då är man åter hemma i kalla men ack så underbara sverige! ganska galet va? längta hem till nattfrost och skolan framför allt^^ men sån är jag o banne mej, jag är stolt över det!
Har vart en resa fylld av hemlängtan, äventyr och nyfunna vänner:) så, resan var inte alltför hemsk om jag ska vara heeelt ärlig.
Förde lite dagbok för att jag skulle komma ihåg vad jag skulle skriva ner här( började dock först efter ett par dagar), so here we go:

Day 4:
Jag förstår mej inte på det här landet! Hur kan man prata franska, skriva på arabiska och äta italiensk mat? Hur kan man i 40 graders värme bära burka på stan? Och varför i hela friden går försäljarna runt och sjunger "Donuts" när han i själva verket säljer Langos? No, me dont get! Synen på kvinnor är dessutom minus noll här, varför får min pappa sitta topless på en restaurang utan att bli uttittad, uttutad och utbuad? orättvist till 1000!
Hemlängtan har aldrig varit större än såhär. Efter att ha hört Robins, Najims och Emils röster så känner jag bara att jag inte har något alls i öknen o hämta. jag menar, ok...jag blir brun och det är stekhett. Men jag kan betala 50 spänn för solariet hemma och få samma resultat?! Och då slipper jag dessutom alla äckliga muslimska killar, maten OCH sönderbränd hud. Så, efter 17 år har sverige nu fått en plats i Micas hjärta. Grattis! Vår offentliga faktor borde hyllas med btw! Våra gator är ju renare än renast om man jämför!
Nu vill jag sätta mig i ett jetplan och flyga raka spåret hem! NUUUU!
Och jag är trött på sol och stränder...

Day 5:
Igår förde Mica och hennes far ett ganska roligt verbalt krig mot några tunisier i Marinan.
allt började med att jag traskade före vårt middagssällskap( Mats, Jenny, Pappa och Maria) in i en liten butik. Runt mej flockas typ 5 killar(?!), klart man blir rädd liksom. Så jag drog mej ur hopen och tog skydd bakom Mats som precis anlänt. Efter mej kommer tunisierna och kläcker ur sig frågan: "You think youre nice, huh?" , "I know I am nice" kontrade jag med. Vilket måste ha stört muslimerna till max eftersom han fortsatte med: Dressed in tunisia like that?( och synade mig upp och ner.) Precis med den där blicken som så fint talar om för en att man är en billig liten hora som egentligen borde sitta hemma och dammsuga. "You know what? Fuck you!" Tystnad, som snabbt följdes av ett snopet "ooooh" från alla killarna runt mej. Jag vände på klacken och gick, arg som ett bi, vidare in i affären. En stund senare kom en annan snubbe ur gänget fram och lägger till: " A girl should not say that word. Dont say that word!" Pappa inflikar politiskt men ack så vist:
"Yes, You should save the world! its very important to save the world!!"
En riktigt rolig kväll om jag får säga det själv.
Idag har vi legat på stranden men vädret var emot oss. Åskan mullrade och himlen färgades svart.

Day 6:
Måste säga att solens närvaro saknas! Åskan har pågått från igår natt och verkar inte ha nån tanke på att sluta än. Vi som skulle ut och leka pirater idag:/ Bäst att vädret försvinner, för sitt eget bästa liksom! Hur som helst, gårdagen spenderades som vanligt med vår dalmas och dalkulla. Vi åkte till Yasmine Marinan för att shoppa. Blev en supergullig vattenpipa för mej:) Med vilken vi hade väldigt roligt senare på kvällen! Persikor ÄR goda i gasform:) Frulle nu...

Day 7:
Nu är hemfärdsdagen kommen. Känns lite vemodigt, inte att komma hem utan att lämna Mats och Jenny. Sötare par och goare människor hittar man absolut inte varje dag. Dom får en delad andra plats på min: Min favorit Dalmas/Dalkulla-lista:) Emil är ju först...men ni ligger inte långt efter;) Congratulations!
jaja, igår var en typisk sån "sista dagen med gänget"-kväll, vilket innebär sprit, god mat och ännu mer sprit. Dock inte för mej och Maria, too bad! Sött med berusade vuxna som springer runt och sjunger till en bongotrumma över hela stan^^ Kul som attan måste jag säga! även fast dagen hade varit ytterst seg, utan vare sig piratbåtar eller solsken. Vi solade iallafall i hopp om att solens strålar kanske, kanske kunde pressa ut en och annan solbrännegivande solstråle ur den molntäckta himlen. Tror nog vi blev en aninges brunare?! Skitsamma, jag är ju sjukskriven så allför brun får jag ju inte bli. :)
Så, nu ska jag njuta av sista dagen med dalamål och Bogadricka:)
Och btw...Kalle Kamel var en häst:O

Så, det var allt jag hade skrivit ner:) kanske räcker va?! så folk orkar läsa allt^^

Imorgon kommer ännu en dalmas till mej:) aldrig blir man av med er!!! jävla parasiter:P
nejdå, jag längtar så jag dör! eller ja...inte bokstavligen men nästan:) Ska bli najs! sen på lördag är det som dom flesta vet XL-festen! har fortfarande några biljetter kvar:) tjoa om ni vill ha!

Tjingeling(L)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0